מט"י ראשון לציון (ע"ר) ההצלחה שלך היא - המומחיות שלנו
רחוב עין הקורא 34, ראשון לציון 75271 טלפון : 03-9674704, פקס : 039674094 office@matirishon.org.il
מט"י ראשון לציון פועל במימון הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה ובפיקוחו
עקבו אחרינו ברשת
 ספריית העסקים של מט"י ראשון לציון

 

מדריך משפטי להקמה וניהול עסק - מאת עו"ד ניר בר מטעם משרד התעשייה המסחר והתעסוקה

 

במדריך זה השתדלנו לרכז עבורך חלק גדול מההיבטים המשפטים של הקמת העסק וניהולו, וזאת על מנת לקבל תמונה ראשונית ורחבה בגין זכויותיך וחובותיך. המדריך סוקר את אופני ההתאגדות העקיריים, רישוי עסקים, חוזים והתקשרויות משפטיות בעסק, העסקת עובדים, שיקים ושטרי חוב בעסק, זכיינות ורשיונות, בטיחות וגהות ועוד. למדריך המלא לחץ כאן>>

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

מדריך להקמת וניהול עסק: היבטים עיסקיים וחשבונאיים - מאת רו"ח אשר קידר מטעם משרד התעשייה המסחר והתעסוקה

 

כיום בישראל נפתחים כ-45,000 עסקים מדי שנה אולם בכל שנה נסגרים כ-35,000 עסקים. היכולת של יזם ומנהל עסק לייצר הצלחה תלויה בידע ובניסיון שלו. מדריך זה מיועד ליזמים ולבעלי עסקים קטנים ובינוניים והוא בא לתת מידע חשוב אשר כל בעל עסק מתחיל או קיים צריך לרכוש. בנוסף המדריך מביא שורה של תובנות ניהול בסיסיות אשר לעיתים ישפיעו אם עסק ינסוק או יקרוס.

במדריך נסקור איך פותחים עסק, איך מגייסים כסף מהבנק, כמה מס הכנסה משלמים, האם כדאי לפתוח עוסק פטור, עוסק מורשה או אולי חברה, כמה משלמים להנהלת חשבונות, דרכי עבודה מול ספקים ולקוחות ועוד. למדריך המלא לחץ כאן>>
 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

מדריך לניהול ושיווק העסק הקטן והבינוני בישראל - מאת דני אברמוביץ מטעם משרד התעשייה המסחר והתעסוקה

 

מדריך זה הוכן במטרה לספק לכם, בעלי עסקים קטנים ובינוניים ויזמים המבקשים לבדוק היתכנות עסקית להקמת עסק חדש, תמיכה בידע מקצועי בנושאי ניהול ושיווק לטובת תוצרים בסיסיים: שיפור תוצאות עסקיות בניהול של עסק קיים והפחתת אי הוודאות לקראת ייזום של עסק חדש.
המדריך כולל פרקים המלווים בסרטוני וידאו בנושאי ניהול ותכנון עסק בינוני וקטן, כתיבת תכנית עסקית ויצירת תכנית שיווק (כתיבה, ביצוע ובקרה). 
למדריך המלא לחץ כאן>>

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

היערכות עסקית נבונה לתקופה של אחרי החגים – מאת מט"י ראשון לציון

 

אחרי העלייה בקניות ובהוצאות לכבוד החגים, התחזיות הכלכליות מנבאות המשך מגמת ההאטה הכלכלית  במשק בתקופה של אחרי החגים. האטה כלכלית/מיתון גורמים לצמצום  היצור, ירידה בצריכה ובפעילות המסחרית  לצד ירידה בתעסוקה. לרוב, הנפגעים העיקריים הם אנחנו- בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, אשר ממשיכים לשאת בהוצאות הקבועות השוטפות ונפגעים מהירידה המהירה בהכנסות.

ריכזנו עבורך מספר טיפים של הערכות עסקית לקראת כניסת המשק לתקופת מיתון. למאמר המלא>> 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

כסף חכם - מימון נכון לעסק  - מאת מט"י ראשון לציון


השגת מימון מתאים לעסק הינו אחד היסודות המרכזיים והחשובים להצלחה וביסוס הפעילות העסקית. זה נכון לעסקים חדשים/עסקים בהקמה וכמובן גם לעסקים קיימים.

הפתרון הנוח והמוכר הוא לגשת לבנק ולבקש הלוואה. להלוואה בנקאית כזו יש יתרונות, אולם גם חסרונות לא מעטים.  קיבצנו בשבילך למידע נוסף על מגוון אפשרויות המימון השונות העומדות לפניך, כולל קרנות מימון שונות. למאמר המלא>> 
 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

 

כיצד לתפוס לקוחות בשניות הראשונות של ביקורם באתר שלך - מאת דני גולן

 

לא די בהקמת אתר אינטרנט יפה ומעוצב. התוכן הוא שקובע! נתוני הסטטיסטיקה מלמדים כי למעלה מ- 70% מהגולשים נוטשים את האתר ב-30 השניות הראשונות. חשוב לכתוב את התוכן בצורה שיווקית וזורמת, אשר תמשוך לקוחות לא רק להגיע לאתר, אלא גם תשכנע אותם לפנות איך או ממש לרכוש מוצרים / שרותים דרך האתר.

 

לשם כך קיבצנו את הטיפים הבאים לכתיבה שיווקית וארגון יעיל של תכני האתר. למאמר המלא>> 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

מהיום קל יותר מתמיד להקים אתר אינטרנט לעסק שלך כמעט ללא עלויות - מאת דני גולן

 

אין סוף מילים נכתבו ועוד יכתבו על הצורך של עסקים בנוכחות אינטרנטית. אמנם הרשתות החברתיות (בעיקר Facebook ו- LinkedIn) כבשו את לב הקהל הישראלי, אבל עדיין נותר הצורך באתר אינטרנט המציג את העסק שלך.

אפשר לדמות אתר אינטרנט של עסק קטן לחנות (גם אם לא נמכר שם כלום ומופיעה רק הזמנה ליצירת קשר) על משקל זה הפעילות ברשתות החברתיות היא הדרך לזרים לקוחות לחנות. למאמר המלא>>

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

טיפים לשיווק ברשת העסקית Linkedin - מאת רונן עפר

הסוד הבסיסי ביותר בלינקדאין הוא שקיים יחס ישר בין הזמן שתשקיעו בפעילותכם ברשת לתוצרים שתשיגו מרשת זו. לינקדאין הוא הרבה מעבר למדיה חברתית שמאפשרת לכם להתחבר ולשמור על קשר עם עמיתים לעבודה וחברים מהעבר. זהו כלי עסקי מהטובים שקיימים, שבשימוש נכון, מאפשר לנו למתג עצמנו ולייצר פעילות שיווקית משמעותית, בין אם אנחנו עסקים קטנים או חברות בינוניות וגדולות. למאמר המלא >>

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

אתר אינטרנט - יותר יפה או יותר מוכר? מאת דני קרני

כמעט לכל חברה, עסק או עצמאי יש היום אתר. בדומה לדפי זהב, שם 90% מן המודעות כוללות את שם החברה ורשימת עיסוקים/מוצרים, כך גם בעמודי הבית של אתרים: כשליש עליון שם החברה, שני שליש תחתונים עם תאור החברה או מוצריה.

 עצרו לרגע וחישבו על מטרת האתר. אל תבנו ואל תשדרגו לפני שקבעתם מטרות אלו. האם המטרה היא תדמית? קטלוג? ליצור פניות של לקוחות פוטנציאלים? למכור? בתפיסה שלי האתר משמש כעזר שווקי לכל דבר. ולכן אני רואה באתר כלי למשיכת לקוחות. למאמר המלא>>

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

בחירת שם לעסק - מאת רו"ח יוסי נתנזון

מה המשותף לעסקים הבאים: הילטון, דיסני, שטראוס והקיוסק של משה? כל העסקים האלו מצליחים מאוד למרות ששם העסק הוא שם הבעלים או המייסד. שום דבר מרגש או בומבסטי, רק אדם שהקים עסק, הקפיד על איכויות והפך את השם האישי שלו למותג.

הרבה בעלי עסקים חושבים ששם "פיצוצי" לעסק יביא הצלחה. העובדות העגומות הן שהעולם מתנהג אחרת. שם "טוב" יכול לעזור, למשוך תשומת לב, להביא להתעניינות ראשונית וזהו. שם מוצלח יכול לעזור למתג עסק, אבל כל אילו הם נספחים נלווים שהשפעתם שולית. אם העסק טוב, השם יתמוך בו, אם העסק גרוע, השם יכול גם להפוך למשל ולשנינה שיעזרו לזכור כמה שהעסק כושל. למאמר המלא>>

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

עשרת הכללים להישרדות והצלחת עסק קטן - מאת דני קרני

  1. פרסום ושיווק. פרסם את העסק. בצע פעילות להשגת לקוחות חדשים ולשמירה על לקוחות קיימים.

     
  2. כסף. שמור על הגב הכספי שלך ודע את מצב תזרים המזומנים. בעת צרה הודע לבנק ושלח להם תזרים מזומנים עתידי, הבנק לא מסתדר עם הפתעות. למאמר המלא>>

 

מדריך משפטי להקמה וניהול עסק - מאת עו"ד ניר בר מטעם משרד התעשייה המסחר והתעסוקה

 

במדריך זה השתדלנו לרכז עבורך חלק גדול מההיבטים המשפטים של הקמת העסק וניהולו, וזאת על מנת לקבל תמונה ראשונית ורחבה בגין זכויותיך וחובותיך. המדריך סוקר את אופני ההתאגדות העקיריים, רישוי עסקים, חוזים והתקשרויות משפטיות בעסק, העסקת עובדים, שיקים ושטרי חוב בעסק, זכיינות ורשיונות, בטיחות וגהות ועוד. למדריך המלא לחץ כאן>>

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

מדריך להקמת וניהול עסק: היבטים עיסקיים וחשבונאיים - מאת רו"ח אשר קידר מטעם משרד התעשייה המסחר והתעסוקה

 

כיום בישראל נפתחים כ-45,000 עסקים מדי שנה אולם בכל שנה נסגרים כ-35,000 עסקים. היכולת של יזם ומנהל עסק לייצר הצלחה תלויה בידע ובניסיון שלו. מדריך זה מיועד ליזמים ולבעלי עסקים קטנים ובינוניים והוא בא לתת מידע חשוב אשר כל בעל עסק מתחיל או קיים צריך לרכוש. בנוסף המדריך מביא שורה של תובנות ניהול בסיסיות אשר לעיתים ישפיעו אם עסק ינסוק או יקרוס.

במדריך נסקור איך פותחים עסק, איך מגייסים כסף מהבנק, כמה מס הכנסה משלמים, האם כדאי לפתוח עוסק פטור, עוסק מורשה או אולי חברה, כמה משלמים להנהלת חשבונות, דרכי עבודה מול ספקים ולקוחות ועוד. למדריך המלא לחץ כאן>>
 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

מדריך לניהול ושיווק העסק הקטן והבינוני בישראל - מאת דני אברמוביץ מטעם משרד התעשייה המסחר והתעסוקה

 

מדריך זה הוכן במטרה לספק לכם, בעלי עסקים קטנים ובינוניים ויזמים המבקשים לבדוק היתכנות עסקית להקמת עסק חדש, תמיכה בידע מקצועי בנושאי ניהול ושיווק לטובת תוצרים בסיסיים: שיפור תוצאות עסקיות בניהול של עסק קיים והפחתת אי הוודאות לקראת ייזום של עסק חדש.
המדריך כולל פרקים המלווים בסרטוני וידאו בנושאי ניהול ותכנון עסק בינוני וקטן, כתיבת תכנית עסקית ויצירת תכנית שיווק (כתיבה, ביצוע ובקרה). 
למדריך המלא לחץ כאן>>

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

היערכות עסקית נבונה לתקופה של אחרי החגים – מאת מט"י ראשון לציון

 

אחרי העלייה בקניות ובהוצאות לכבוד החגים, התחזיות הכלכליות מנבאות המשך מגמת ההאטה הכלכלית  במשק בתקופה של אחרי החגים. האטה כלכלית/מיתון גורמים לצמצום  היצור, ירידה בצריכה ובפעילות המסחרית  לצד ירידה בתעסוקה. לרוב, הנפגעים העיקריים הם אנחנו- בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, אשר ממשיכים לשאת בהוצאות הקבועות השוטפות ונפגעים מהירידה המהירה בהכנסות.

ריכזנו עבורך מספר טיפים של הערכות עסקית לקראת כניסת המשק לתקופת מיתון. למאמר המלא>> 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

כסף חכם - מימון נכון לעסק  - מאת מט"י ראשון לציון


השגת מימון מתאים לעסק הינו אחד היסודות המרכזיים והחשובים להצלחה וביסוס הפעילות העסקית. זה נכון לעסקים חדשים/עסקים בהקמה וכמובן גם לעסקים קיימים.

הפתרון הנוח והמוכר הוא לגשת לבנק ולבקש הלוואה. להלוואה בנקאית כזו יש יתרונות, אולם גם חסרונות לא מעטים.  קיבצנו בשבילך למידע נוסף על מגוון אפשרויות המימון השונות העומדות לפניך, כולל קרנות מימון שונות. למאמר המלא>> 
 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

 

כיצד לתפוס לקוחות בשניות הראשונות של ביקורם באתר שלך - מאת דני גולן

 

לא די בהקמת אתר אינטרנט יפה ומעוצב. התוכן הוא שקובע! נתוני הסטטיסטיקה מלמדים כי למעלה מ- 70% מהגולשים נוטשים את האתר ב-30 השניות הראשונות. חשוב לכתוב את התוכן בצורה שיווקית וזורמת, אשר תמשוך לקוחות לא רק להגיע לאתר, אלא גם תשכנע אותם לפנות איך או ממש לרכוש מוצרים / שרותים דרך האתר.

 

לשם כך קיבצנו את הטיפים הבאים לכתיבה שיווקית וארגון יעיל של תכני האתר. למאמר המלא>> 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

מהיום קל יותר מתמיד להקים אתר אינטרנט לעסק שלך כמעט ללא עלויות - מאת דני גולן

 

אין סוף מילים נכתבו ועוד יכתבו על הצורך של עסקים בנוכחות אינטרנטית. אמנם הרשתות החברתיות (בעיקר Facebook ו- LinkedIn) כבשו את לב הקהל הישראלי, אבל עדיין נותר הצורך באתר אינטרנט המציג את העסק שלך.

אפשר לדמות אתר אינטרנט של עסק קטן לחנות (גם אם לא נמכר שם כלום ומופיעה רק הזמנה ליצירת קשר) על משקל זה הפעילות ברשתות החברתיות היא הדרך לזרים לקוחות לחנות. למאמר המלא>>

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

טיפים לשיווק ברשת העסקית Linkedin - מאת רונן עפר

הסוד הבסיסי ביותר בלינקדאין הוא שקיים יחס ישר בין הזמן שתשקיעו בפעילותכם ברשת לתוצרים שתשיגו מרשת זו. לינקדאין הוא הרבה מעבר למדיה חברתית שמאפשרת לכם להתחבר ולשמור על קשר עם עמיתים לעבודה וחברים מהעבר. זהו כלי עסקי מהטובים שקיימים, שבשימוש נכון, מאפשר לנו למתג עצמנו ולייצר פעילות שיווקית משמעותית, בין אם אנחנו עסקים קטנים או חברות בינוניות וגדולות. למאמר המלא >>

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

אתר אינטרנט - יותר יפה או יותר מוכר? מאת דני קרני

כמעט לכל חברה, עסק או עצמאי יש היום אתר. בדומה לדפי זהב, שם 90% מן המודעות כוללות את שם החברה ורשימת עיסוקים/מוצרים, כך גם בעמודי הבית של אתרים: כשליש עליון שם החברה, שני שליש תחתונים עם תאור החברה או מוצריה.

 עצרו לרגע וחישבו על מטרת האתר. אל תבנו ואל תשדרגו לפני שקבעתם מטרות אלו. האם המטרה היא תדמית? קטלוג? ליצור פניות של לקוחות פוטנציאלים? למכור? בתפיסה שלי האתר משמש כעזר שווקי לכל דבר. ולכן אני רואה באתר כלי למשיכת לקוחות. למאמר המלא>>

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

בחירת שם לעסק - מאת רו"ח יוסי נתנזון

מה המשותף לעסקים הבאים: הילטון, דיסני, שטראוס והקיוסק של משה? כל העסקים האלו מצליחים מאוד למרות ששם העסק הוא שם הבעלים או המייסד. שום דבר מרגש או בומבסטי, רק אדם שהקים עסק, הקפיד על איכויות והפך את השם האישי שלו למותג.

הרבה בעלי עסקים חושבים ששם "פיצוצי" לעסק יביא הצלחה. העובדות העגומות הן שהעולם מתנהג אחרת. שם "טוב" יכול לעזור, למשוך תשומת לב, להביא להתעניינות ראשונית וזהו. שם מוצלח יכול לעזור למתג עסק, אבל כל אילו הם נספחים נלווים שהשפעתם שולית. אם העסק טוב, השם יתמוך בו, אם העסק גרוע, השם יכול גם להפוך למשל ולשנינה שיעזרו לזכור כמה שהעסק כושל. למאמר המלא>>

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

עשרת הכללים להישרדות והצלחת עסק קטן - מאת דני קרני

  1. פרסום ושיווק. פרסם את העסק. בצע פעילות להשגת לקוחות חדשים ולשמירה על לקוחות קיימים.

     
  2. כסף. שמור על הגב הכספי שלך ודע את מצב תזרים המזומנים. בעת צרה הודע לבנק ושלח להם תזרים מזומנים עתידי, הבנק לא מסתדר עם הפתעות. למאמר המלא>>