מט"י ראשון לציון (ע"ר) ההצלחה שלך היא - המומחיות שלנו
רחוב עין הקורא 34, ראשון לציון 75271 טלפון : 03-9674704, פקס : 039674094 office@matirishon.org.il
מט"י ראשון לציון פועל במימון הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה ובפיקוחו
עקבו אחרינו ברשת
 כיצד לתפוס לקוחות בשניות הראשונות של ביקורם באתר שלך – מאת דני גולן, שיווק יצירתי באינטרנט

לא די בהקמת אתר אינטרנט יפה ומעוצב. התוכן הוא שקובע! נתוני הסטטיסטיקה מלמדים כי למעלה מ- 70% מהגולשים נוטשים את האתר ב-30 השניות הראשונות. חשוב לכתוב את התוכן בצורה שיווקית וזורמת, אשר תמשוך לקוחות לא רק להגיע לאתר, אלא גם תשכנע אותם לפנות איך או ממש לרכוש מוצרים / שרותים דרך האתר.


לשם כך קיבצנו את הטיפים הבאים לכתיבה שיווקית וארגון יעיל של תכני האתר:


• לפני שאתה מתחיל לכתוב, עצור לרגע והגדר את קהל היעד שלך: מי הם הלקוחות שאתה מנסה למשוך, למי מיועדים המוצרים או השירותים שלך ?. רק לאחר שתגדיר זאת, תוכל לכתוב בצורה ממוקדת ומשכנעת.


• חשוב שהכתיבה תהיה בשפה פשוטה, קצרה ומובנת. אנשים רוצים להרגיש שמדברים איתם בגובה העיניים. הימנע משימוש בשפה מקצועית שאינה מובנית ללקוח הממוצע. חשוב שהטקסט יהיה קצר וכל משפט קולע - נסה להשתמש בכל משפט לא יותר משתיים עשרה מילים או פחות.


• לפני שאתה מפרסם את הטקסט שכתבת, עצור וקרא אותו פעם נוספת: ודא שאין טעויות דקדוק וכתיב, שהשורות אינן קופצות ושהטקסט אינו קטן מדי. טעויות כאלו, אשר קל למנוע אותן עם מעט תשומת לב, עלולות לגרום ללקוחות הפוטנציאלים להטיל ספק ברצינותך.


• צריכה להיות הצעה שיווקית אטרקטיבית בדף הבית. חשוב עליה כעל "הצעה שקשה לסרב לה" מה יתפוס את המבקר באתר בשניות הראשונות ויגרום לו להישאר ? זכור, הלקוח הוא המלך- לא המוצר, לא השירות ולא החברה שלך. ההצעה השיווקית צריכה לעסוק בלקוח- בצרכיו, ברצונותיו ואיך אתה תוכל לעזור לו להגשים אותם.
להלן מספר דוגמאות:
 http://www.dr-altman.com/
 
http://www.hapina-shel-michal.co.il/
 http://xn--5dbedbldhz4e0b.com/

 www.berlin-experience.co.il

 

• דרכי יצירת הקשר איתך- טלפון וכתובת דוא"ל- צריכים להיות במקום בולט בכל דפי האתר. הנע את הלקוח לפעולה- גרום לו ליצור קשר, להשאיר את פרטיו ואולי אף להוציא את כרטיסי האשראי ובו במקום לקנות!


• כדאי להציג תיק עבודות או לקוחות ממליצים. טבעי שללקוחות פוטנציאלים המבקרים באתר יש חששות והיסוסים-  הם לא מכירים אותך. מכתבי המלצה מלקוחות והצגת עבודות קודמות שעשית תרגיע את חששם ותשכנע לעבוד איתך.
 

• יש לבחור בקפידה את מילות המפתח באתר שלך ולשלבן בתכני האתר כדי שמנועי החיפוש, ובעיקר גוגל, יקדמו את האתר שלך במקום גבוה בתוצאות חיפוש. לצורך כך הכנס לכלי מילות המפתח של גוגל ובדוק מהן המילים החשובות שהלקוחות שלך מחפשים ברשת בעברית:
https://adwords.google.co.il/o/Targeting/Explorer?__c=1000000000&__u=1000000000&ideaRequestType=KEYWORD_IDEAS


• הכתיבה צריכה להיות בשפה טבעית: גוגל מכיר מילים נרדפות והקשרים של מילים נוספות מעבר למילות המפתח בהן תבחר להשתמש. אי לכך, אין צורך לכפות על הטקסט מילים הפוגעות ברצף המסר.


• לצד הטקסט, כדאי לצרף תמונות וסרטוני וידאו. כך תעשיר את חוויית הביקור באתר. אנשים כיום קוראים פחות וסורקים יותר. לכן, לעיתים תמונה וסרטוני וידאו יכולים לתפוס את הלקוח מהר יותר מכל טקסט כתוב.


אם התוכן הוא המלך והוא שיכתיב האם תקבל פניות דרך האתר, תשקיע בו לא פחות מתהליך עיצוב האתר ותכונות האתר.

 

בהצלחה
מט"י ראשל"צ
 

לא די בהקמת אתר אינטרנט יפה ומעוצב. התוכן הוא שקובע! נתוני הסטטיסטיקה מלמדים כי למעלה מ- 70% מהגולשים נוטשים את האתר ב-30 השניות הראשונות. חשוב לכתוב את התוכן בצורה שיווקית וזורמת, אשר תמשוך לקוחות לא רק להגיע לאתר, אלא גם תשכנע אותם לפנות איך או ממש לרכוש מוצרים / שרותים דרך האתר.


לשם כך קיבצנו את הטיפים הבאים לכתיבה שיווקית וארגון יעיל של תכני האתר:


• לפני שאתה מתחיל לכתוב, עצור לרגע והגדר את קהל היעד שלך: מי הם הלקוחות שאתה מנסה למשוך, למי מיועדים המוצרים או השירותים שלך ?. רק לאחר שתגדיר זאת, תוכל לכתוב בצורה ממוקדת ומשכנעת.


• חשוב שהכתיבה תהיה בשפה פשוטה, קצרה ומובנת. אנשים רוצים להרגיש שמדברים איתם בגובה העיניים. הימנע משימוש בשפה מקצועית שאינה מובנית ללקוח הממוצע. חשוב שהטקסט יהיה קצר וכל משפט קולע - נסה להשתמש בכל משפט לא יותר משתיים עשרה מילים או פחות.


• לפני שאתה מפרסם את הטקסט שכתבת, עצור וקרא אותו פעם נוספת: ודא שאין טעויות דקדוק וכתיב, שהשורות אינן קופצות ושהטקסט אינו קטן מדי. טעויות כאלו, אשר קל למנוע אותן עם מעט תשומת לב, עלולות לגרום ללקוחות הפוטנציאלים להטיל ספק ברצינותך.


• צריכה להיות הצעה שיווקית אטרקטיבית בדף הבית. חשוב עליה כעל "הצעה שקשה לסרב לה" מה יתפוס את המבקר באתר בשניות הראשונות ויגרום לו להישאר ? זכור, הלקוח הוא המלך- לא המוצר, לא השירות ולא החברה שלך. ההצעה השיווקית צריכה לעסוק בלקוח- בצרכיו, ברצונותיו ואיך אתה תוכל לעזור לו להגשים אותם.
להלן מספר דוגמאות:
 http://www.dr-altman.com/
 
http://www.hapina-shel-michal.co.il/
 http://xn--5dbedbldhz4e0b.com/

 www.berlin-experience.co.il

 

• דרכי יצירת הקשר איתך- טלפון וכתובת דוא"ל- צריכים להיות במקום בולט בכל דפי האתר. הנע את הלקוח לפעולה- גרום לו ליצור קשר, להשאיר את פרטיו ואולי אף להוציא את כרטיסי האשראי ובו במקום לקנות!


• כדאי להציג תיק עבודות או לקוחות ממליצים. טבעי שללקוחות פוטנציאלים המבקרים באתר יש חששות והיסוסים-  הם לא מכירים אותך. מכתבי המלצה מלקוחות והצגת עבודות קודמות שעשית תרגיע את חששם ותשכנע לעבוד איתך.
 

• יש לבחור בקפידה את מילות המפתח באתר שלך ולשלבן בתכני האתר כדי שמנועי החיפוש, ובעיקר גוגל, יקדמו את האתר שלך במקום גבוה בתוצאות חיפוש. לצורך כך הכנס לכלי מילות המפתח של גוגל ובדוק מהן המילים החשובות שהלקוחות שלך מחפשים ברשת בעברית:
https://adwords.google.co.il/o/Targeting/Explorer?__c=1000000000&__u=1000000000&ideaRequestType=KEYWORD_IDEAS


• הכתיבה צריכה להיות בשפה טבעית: גוגל מכיר מילים נרדפות והקשרים של מילים נוספות מעבר למילות המפתח בהן תבחר להשתמש. אי לכך, אין צורך לכפות על הטקסט מילים הפוגעות ברצף המסר.


• לצד הטקסט, כדאי לצרף תמונות וסרטוני וידאו. כך תעשיר את חוויית הביקור באתר. אנשים כיום קוראים פחות וסורקים יותר. לכן, לעיתים תמונה וסרטוני וידאו יכולים לתפוס את הלקוח מהר יותר מכל טקסט כתוב.


אם התוכן הוא המלך והוא שיכתיב האם תקבל פניות דרך האתר, תשקיע בו לא פחות מתהליך עיצוב האתר ותכונות האתר.

 

בהצלחה
מט"י ראשל"צ