מט"י ראשון לציון (ע"ר) ההצלחה שלך היא - המומחיות שלנו
רחוב עין הקורא 34, ראשון לציון 75271 טלפון : 03-9674704, פקס : 039674094 office@matirishon.org.il
מט"י ראשון לציון פועל במימון הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה ובפיקוחו
עקבו אחרינו ברשת
 Enter Title

טיפים לשיווק ברשת העסקית Linkedin
 

 

מאת רונן עפר

 

הסוד הבסיסי ביותר בלינקדאין הוא שקיים יחס ישר בין הזמן שתשקיעו בפעילותכם ברשת לתוצרים שתשיגו מרשת זו. לינקדאין הוא הרבה מעבר למדיה חברתית שמאפשרת לכם להתחבר ולשמור על קשר עם עמיתים לעבודה וחברים מהעבר. זהו כלי עסקי מהטובים שקיימים, שבשימוש נכון, מאפשר לנו למתג עצמנו ולייצר פעילות שיווקית משמעותית, בין אם אנחנו עסקים קטנים או חברות בינוניות וגדולות.

 

איך נמנף את הפעילות השיווקית שלנו בלינקדאין

• שפרו ועדכנו את הפרופיל האישי שלכם באופן עקבי - דאגו שהוא יהיה מלא ושימו דגש על הניסיון, ועל חלק הסיכום בפרופיל. הרבה אנשים מחפשים פרופילים על פי מילות מפתח. דאגו לכך שהמילים שתרצו שיחפשו על מנת להגיע אליך, יכללו בפרופיל.

 

• בנו את המהימנות שלכם בלינקדאין – באמצעות שיפור הפרופיל, מתן וקבלת המלצות, מענה לשאלות, ויצירת ערך לחברים ברשת.

 

• הצטרפו לקבוצות - הצטרפו לכמה שיותר קבוצות רלוונטיות. אם אפשר – 50. זכרו שהשימוש בקבוצות מגדיל את הגישה שלנו לבעלי תפקידים בעשרות מונים.

 

• היו פעילים בקבוצות - השתתפו באופן פעיל בדיונים בקבוצות. פרסמו קישורים למאמרים רלוונטיים, שלכם או של אחרים, הגיבו לדיונים, שתפו והוסיפו ערך לאחרים.

• ענו על שאלות – השימוש בשאלות ותשובות בלינקדאין חושף את שמנו ואת המקצועיות שלנו לקהל שאינו חשוף אליהם באופן ישיר. המשמעות היא יצירת הזדמנויות עסקיות חדשות.

 

• בקשו המלצות והמליצו על אחרים - אנשים אוהבים לקרוא המלצות ומעריכים דעתם של אחרים, במיוחד כאלו שהם מכירים או שבפרופיל שלהם ישנן משרות בכירות בארגונים מוכרים.

 

• הרחיבו את הרשת שלכם – התחברו לאנשים חדשים. יבאו את אנשי הקשר מאאוטלוק, Gmail וכו'. חפשו קולגות מהלימודים וממקומות עבודה והזמינו אותם להתחבר אליכם.

• צרו קבוצה – הקמה וניהול של קבוצה תייצר לכם הזדמנויות רבות ותמנף את פעילותכם השיווקית.

 

• עקבו אחר סטאטוס הרשת - סטאטוס זה נמצא בדף הבית בלינקדאין ואף נשלח כעדכון באימייל מדי שבוע. מעקב אחריו יעדכן אתכם בכל המתחדש בקרב אנשי הקשר שלכם, וייצר הזדמנויות עסקיות חדשות.

 

• עדכנו את הסטאטוס שלכם ושל העסק שלכם מדי כמה ימים – באמצעות עדכון הסטטוס בפרופיל, תייצרו תקשורת עם הרשת שלכם, תיצרו עניין, וחשיפה לקהלים חדשים. תוכלו לעדכן שם על חדשות בעסק שלכם, פוסט חדש בבלוג שלכם, מאמר מקצועי רלוונטי ועוד.

 

• חברו בין לינקדאין לאאוטלוק – מיקרוסופט ולינקדאין משתפות פעולה והשיקו פיתרון אינטגרציה המחבר בין לינקדאין לאאוטלוק – LinkedIn for Outlook, הפותח בפני משתמשי לינקדאין יכולות נוספות שממנפות את יכולות הרשת ואת אפקטיביות העבודה עמה. הפתרון הוא חלק מ– "Outlook Social Connector", שתומך גם בקישוריות לרשתות חברתיות נוספות, ביניהן פייסבוק. התקנתו תאפשר לנו לקבל בתחתית כל אימייל את תמונתו של השולח (אם הוא חבר באחת הרשתות האלו), להזמינו להתחבר אלינו בלינקדאין/פייסבוק מתוך האימייל שלנו, וכן לראות בתחתית האימייל שלנו את הסטאטוסים ופעילותו האחרונה ברשתות אלו.

 

רונן עפר הוא מנכ"ל אפריל ייעוץ עסקי, חברת ייעוץ שיווקי, שיווק באינטרנט ויחסי ציבור ומרצה בתכנית ללימודי עסקים בינ"ל (Global Business Studies) במסגרת לימודי התואר השני למנהל עסקים בפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א

טיפים לשיווק ברשת העסקית Linkedin
 

 

מאת רונן עפר

 

הסוד הבסיסי ביותר בלינקדאין הוא שקיים יחס ישר בין הזמן שתשקיעו בפעילותכם ברשת לתוצרים שתשיגו מרשת זו. לינקדאין הוא הרבה מעבר למדיה חברתית שמאפשרת לכם להתחבר ולשמור על קשר עם עמיתים לעבודה וחברים מהעבר. זהו כלי עסקי מהטובים שקיימים, שבשימוש נכון, מאפשר לנו למתג עצמנו ולייצר פעילות שיווקית משמעותית, בין אם אנחנו עסקים קטנים או חברות בינוניות וגדולות.

 

איך נמנף את הפעילות השיווקית שלנו בלינקדאין

• שפרו ועדכנו את הפרופיל האישי שלכם באופן עקבי - דאגו שהוא יהיה מלא ושימו דגש על הניסיון, ועל חלק הסיכום בפרופיל. הרבה אנשים מחפשים פרופילים על פי מילות מפתח. דאגו לכך שהמילים שתרצו שיחפשו על מנת להגיע אליך, יכללו בפרופיל.

 

• בנו את המהימנות שלכם בלינקדאין – באמצעות שיפור הפרופיל, מתן וקבלת המלצות, מענה לשאלות, ויצירת ערך לחברים ברשת.

 

• הצטרפו לקבוצות - הצטרפו לכמה שיותר קבוצות רלוונטיות. אם אפשר – 50. זכרו שהשימוש בקבוצות מגדיל את הגישה שלנו לבעלי תפקידים בעשרות מונים.

 

• היו פעילים בקבוצות - השתתפו באופן פעיל בדיונים בקבוצות. פרסמו קישורים למאמרים רלוונטיים, שלכם או של אחרים, הגיבו לדיונים, שתפו והוסיפו ערך לאחרים.

• ענו על שאלות – השימוש בשאלות ותשובות בלינקדאין חושף את שמנו ואת המקצועיות שלנו לקהל שאינו חשוף אליהם באופן ישיר. המשמעות היא יצירת הזדמנויות עסקיות חדשות.

 

• בקשו המלצות והמליצו על אחרים - אנשים אוהבים לקרוא המלצות ומעריכים דעתם של אחרים, במיוחד כאלו שהם מכירים או שבפרופיל שלהם ישנן משרות בכירות בארגונים מוכרים.

 

• הרחיבו את הרשת שלכם – התחברו לאנשים חדשים. יבאו את אנשי הקשר מאאוטלוק, Gmail וכו'. חפשו קולגות מהלימודים וממקומות עבודה והזמינו אותם להתחבר אליכם.

• צרו קבוצה – הקמה וניהול של קבוצה תייצר לכם הזדמנויות רבות ותמנף את פעילותכם השיווקית.

 

• עקבו אחר סטאטוס הרשת - סטאטוס זה נמצא בדף הבית בלינקדאין ואף נשלח כעדכון באימייל מדי שבוע. מעקב אחריו יעדכן אתכם בכל המתחדש בקרב אנשי הקשר שלכם, וייצר הזדמנויות עסקיות חדשות.

 

• עדכנו את הסטאטוס שלכם ושל העסק שלכם מדי כמה ימים – באמצעות עדכון הסטטוס בפרופיל, תייצרו תקשורת עם הרשת שלכם, תיצרו עניין, וחשיפה לקהלים חדשים. תוכלו לעדכן שם על חדשות בעסק שלכם, פוסט חדש בבלוג שלכם, מאמר מקצועי רלוונטי ועוד.

 

• חברו בין לינקדאין לאאוטלוק – מיקרוסופט ולינקדאין משתפות פעולה והשיקו פיתרון אינטגרציה המחבר בין לינקדאין לאאוטלוק – LinkedIn for Outlook, הפותח בפני משתמשי לינקדאין יכולות נוספות שממנפות את יכולות הרשת ואת אפקטיביות העבודה עמה. הפתרון הוא חלק מ– "Outlook Social Connector", שתומך גם בקישוריות לרשתות חברתיות נוספות, ביניהן פייסבוק. התקנתו תאפשר לנו לקבל בתחתית כל אימייל את תמונתו של השולח (אם הוא חבר באחת הרשתות האלו), להזמינו להתחבר אלינו בלינקדאין/פייסבוק מתוך האימייל שלנו, וכן לראות בתחתית האימייל שלנו את הסטאטוסים ופעילותו האחרונה ברשתות אלו.

 

רונן עפר הוא מנכ"ל אפריל ייעוץ עסקי, חברת ייעוץ שיווקי, שיווק באינטרנט ויחסי ציבור ומרצה בתכנית ללימודי עסקים בינ"ל (Global Business Studies) במסגרת לימודי התואר השני למנהל עסקים בפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א