מט"י ראשון לציון (ע"ר) ההצלחה שלך היא - המומחיות שלנו
רחוב עין הקורא 34, ראשון לציון 75271 טלפון : 03-9674704, פקס : 039674094 office@matirishon.org.il
מט"י ראשון לציון פועל במימון הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה ובפיקוחו
עקבו אחרינו ברשת
 המדריך לשיווק ומכירות

שיווק ומכירות הם שני עמודי תווך משמעותיים ביותר בכל עסק.

אבל איפה נגמר השיווק והיכן מתחילות המכירות? ראשית נדבר על ההבדל בניהם:

1. שיווק הוא כל המאמץ שתשקיעו כדי להביא לקוחות לדלת העסק שלכם.


2. מכירות זהו השלב בו תצליחו לגרום להם להכניס את היד לכיס ולקנות את המוצר/ השרות שלהם.


שלב 1: אפשרויות השיווק העומדות בפניכם
מאמצי שיווק יכולים להתבסס על פרסום, יחסי ציבור, נטוורקינג, שיווק באינטרנט, שיווק והפה לאוזן, חלוקת פליירים וכרטיסי ביקור... יש עוד המון שיטות. מה שבטוח הוא שכדי לבסס את העסק שלכם יש להשקיע מאמץ בתחום השיווקי. ישנם עסקים שיבחרו בפרסום, אחרים יבחרו ביחסי ציבור ואחרים בכלל בשיווק מפה לאוזן. כל עסק הייחודיות שלו. כדי לדעת מהו התחום השיווקי שיהיה הכי אפרטיבי עבורכם אנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ.

 

שלב 2: מדידת מאמצי השיווק בעסק שלכם
כדי לדעת מה הכי אפקטיבי עבורכם, יש לבחון את מאמצי השיווק. כלומר לבחון את ההחזר על ההשקעה. אם למשל השקעתם בפרסום בגוגל 1000 ₪ במשך חודש וכתוצאה מכך הגיעו 5 לקוחות שקנו את המוצר שלכם ב5000 ₪ ההשקעה משתלמת כי נשארו לכם 4000 ₪. אבל אם הפרסום בגוגל לא עבד, אמנם פנו אליכם מספר אנשים ולא הצלחתם לסגור ולו עסקה אחת, אין החזר על ההשקעה. אבל אל תירתעו, ככה בודקים. כדי לבדוק כל אפיק השקעה בזהירות מבלי להיכנס להוצאות גדולות בתחילה.

 

שלב 3: מה קורה אם השיווק טוב ועדיין אבל המכירות בעייתיות?
יתכן ומאמצי השיווק שלכם מאוד ממוקדים ואתם מצליחים להביא את הלקוח להתעניין במוצר שלכם. זה עדיין לא אומר שהוא יקנה. יכול להיות שיש לכם בעיה השלב המכירה. כדי שעסק יצליח צריך להיות זרם של קונים פוטנציאלים ולצידם יכולת מימוש ומכירה. יכולת מכירה תלויה בהמון גומרים, אבל על זה נדבר השלב הבא.

 

שלב 4: ממה מורכבת יכולת מכירה?
יש שטוענים שרק מי שנולד עם יכולת מכירה יצליח למכור. המשפט הזה לא ממש מדויק. ברור שאם אתם לא אוהבים את זה ונמנעים ממכירות זה לא ילך, אבל אם תחליטו שזו משימה שמחייבת אתכם להתמקד ולהצליח בה כדי לקדם את עסק שלכם יש דרך ללמוד זאת.
הינה רשימת תכונות שמומלץ שיהיה לכם כאנשי מכירות בעסק שלכם
1. יכולת לייצר אמינות.
2. הבנה מקצועית במוצר / שרות שלכם.
3. יכולת התמדה
4. יכולת ניהול עצמי
5. מוטיבציה פנימית.
6. כריזמה ויכולת השפעה / שכנוע.
7. יכולת הקשבה והבנת צרכים.
8. יכולת אלתור.
9. רגישות.
10. נחישות.
 

מכירות זה שריר שניתן לאמן והוא מתפתח רק כאשר מתנסים בו נכשלים וממשיכים למכירה הבא עד ההצלחה. ישנו משפט מפורסם במכירות שאומר שככל שתשמעו יותר "לא" (כלומר יסרבו לקנות מכם) גם ה"כן" יגיע.

 

שלב 5: התמדה בשיווק ומכירות
ככל שתתמידו בתהליכי השיווק והמכירות שלכם הם יהיו יותר קלים. השוק כבר יכיר אתכם, לקוחות מרוצים ימליצו עליכם וישלחו לקוחות נוספים ואתם תשכללו את יכולת המכירה שלכם. כלומר יכולת ההתמדה שלכם מאוד משמעותית והיא תכתיב אם העסק שלכם יתקדם הלאה. כדי להעמיק בנושא אתם מוזמנים להשתתף בקורס מכירות או לתאם פגישת יעוץ.

שיווק ומכירות הם שני עמודי תווך משמעותיים ביותר בכל עסק.

אבל איפה נגמר השיווק והיכן מתחילות המכירות? ראשית נדבר על ההבדל בניהם:

1. שיווק הוא כל המאמץ שתשקיעו כדי להביא לקוחות לדלת העסק שלכם.


2. מכירות זהו השלב בו תצליחו לגרום להם להכניס את היד לכיס ולקנות את המוצר/ השרות שלהם.


שלב 1: אפשרויות השיווק העומדות בפניכם
מאמצי שיווק יכולים להתבסס על פרסום, יחסי ציבור, נטוורקינג, שיווק באינטרנט, שיווק והפה לאוזן, חלוקת פליירים וכרטיסי ביקור... יש עוד המון שיטות. מה שבטוח הוא שכדי לבסס את העסק שלכם יש להשקיע מאמץ בתחום השיווקי. ישנם עסקים שיבחרו בפרסום, אחרים יבחרו ביחסי ציבור ואחרים בכלל בשיווק מפה לאוזן. כל עסק הייחודיות שלו. כדי לדעת מהו התחום השיווקי שיהיה הכי אפרטיבי עבורכם אנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ.

 

שלב 2: מדידת מאמצי השיווק בעסק שלכם
כדי לדעת מה הכי אפקטיבי עבורכם, יש לבחון את מאמצי השיווק. כלומר לבחון את ההחזר על ההשקעה. אם למשל השקעתם בפרסום בגוגל 1000 ₪ במשך חודש וכתוצאה מכך הגיעו 5 לקוחות שקנו את המוצר שלכם ב5000 ₪ ההשקעה משתלמת כי נשארו לכם 4000 ₪. אבל אם הפרסום בגוגל לא עבד, אמנם פנו אליכם מספר אנשים ולא הצלחתם לסגור ולו עסקה אחת, אין החזר על ההשקעה. אבל אל תירתעו, ככה בודקים. כדי לבדוק כל אפיק השקעה בזהירות מבלי להיכנס להוצאות גדולות בתחילה.

 

שלב 3: מה קורה אם השיווק טוב ועדיין אבל המכירות בעייתיות?
יתכן ומאמצי השיווק שלכם מאוד ממוקדים ואתם מצליחים להביא את הלקוח להתעניין במוצר שלכם. זה עדיין לא אומר שהוא יקנה. יכול להיות שיש לכם בעיה השלב המכירה. כדי שעסק יצליח צריך להיות זרם של קונים פוטנציאלים ולצידם יכולת מימוש ומכירה. יכולת מכירה תלויה בהמון גומרים, אבל על זה נדבר השלב הבא.

 

שלב 4: ממה מורכבת יכולת מכירה?
יש שטוענים שרק מי שנולד עם יכולת מכירה יצליח למכור. המשפט הזה לא ממש מדויק. ברור שאם אתם לא אוהבים את זה ונמנעים ממכירות זה לא ילך, אבל אם תחליטו שזו משימה שמחייבת אתכם להתמקד ולהצליח בה כדי לקדם את עסק שלכם יש דרך ללמוד זאת.
הינה רשימת תכונות שמומלץ שיהיה לכם כאנשי מכירות בעסק שלכם
1. יכולת לייצר אמינות.
2. הבנה מקצועית במוצר / שרות שלכם.
3. יכולת התמדה
4. יכולת ניהול עצמי
5. מוטיבציה פנימית.
6. כריזמה ויכולת השפעה / שכנוע.
7. יכולת הקשבה והבנת צרכים.
8. יכולת אלתור.
9. רגישות.
10. נחישות.
 

מכירות זה שריר שניתן לאמן והוא מתפתח רק כאשר מתנסים בו נכשלים וממשיכים למכירה הבא עד ההצלחה. ישנו משפט מפורסם במכירות שאומר שככל שתשמעו יותר "לא" (כלומר יסרבו לקנות מכם) גם ה"כן" יגיע.

 

שלב 5: התמדה בשיווק ומכירות
ככל שתתמידו בתהליכי השיווק והמכירות שלכם הם יהיו יותר קלים. השוק כבר יכיר אתכם, לקוחות מרוצים ימליצו עליכם וישלחו לקוחות נוספים ואתם תשכללו את יכולת המכירה שלכם. כלומר יכולת ההתמדה שלכם מאוד משמעותית והיא תכתיב אם העסק שלכם יתקדם הלאה. כדי להעמיק בנושא אתם מוזמנים להשתתף בקורס מכירות או לתאם פגישת יעוץ.