מט"י ראשון לציון (ע"ר) ההצלחה שלך היא - המומחיות שלנו
רחוב עין הקורא 34, ראשון לציון 75271 טלפון : 03-9674704, פקס : 039674094 office@matirishon.org.il
מט"י ראשון לציון פועל במימון הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה ובפיקוחו
עקבו אחרינו ברשת
 המדריך להקמת אתר אינטרנט

כיום אתר אינטרנט הוא אמצעי שיווק בסיסי לכל עסק. ישנם אתרים שנתפסים ככרטיס ביקור וישנם אתרים שממש מביאים לבעליהם לקוחות ומייצרים עבודה. ממחקר שגוגל ערך בישראל, עלה שלמעלה מ-90% מהקהל באינטרנט, מבצע החלטת קנייה לאחר שחיפש את המוצר או השירות בגוגל ולכן יש חשיבות רבה לנוכחות העסק שלך באינטרנט.

 

אתר אינטרנט מאפשר למי שמחפש את השירות או המוצר בו מתמחה העסק שלך, להיחשף ולהכיר את העסק, גישת השירות, הפתרונות שהעסק שלך מציע ואפילו פרטים בסיסיים כמו טלפון או כתובת העסק וכך לקרב אליך לקוחות פוטנציאלים.

 

במדריך להקמת אתר אינטרנט תוכל ללמוד איך מקימים אתר אינטרנט ב-5 שלבים:

 

1. אפיון שיווקי - זהו השלב הראשון והחשוב ביותר בהקמת אתר אינטרנט ובד"כ נותן גם תובנות נוספות ומיקוד מדויק של העסק שלך.

באפיון שיווקי נערכת הכרה ולמידה של העסק שלך, המוצרים, השירותים, מיהם הלקוחות, אילו פתרונות הם מחפשים, מה נקודות הכאב שלהם, איך המוצרים או השירותים של העסק יכולים לתת להם מענה, מה הבידול שלך מהמתחרים, מהי ליבת העסק, איך אתה רוצה להציג את העסק שלך, מה אתה שם במרכז, איזה "הצעה חינמית" אתה נותן למבקר באתר – הטבות, מבצעים, אחריות ועוד...

בסיום שלב האפיון מתגבש רעיון שיווקי המוביל את הקמת האינטרנט (ולפעמים מוביל גם פעולות שיווקיות נוספות שאינן קשורות לאינטרנט). מכאן אפשר לצאת ולתכנן אילו רכיבים יהיו בכל דף. זו מעין "תוכנית אדריכלית" של דף הבית, הדפים הפנימיים באתר ו"מפת האתר" (מה מוביל למה).
 

2. מחקר מילות מפתח בגולגל – כדי שאכן ימצאו את העסק שלך כאשר יחפשו מוצר או שירות מסוים בגוגל, יש חשיבות רבה לבדוק מהן המילים שאנשים מחפשים בגוגל בתחום העסק שלך. לאחר שנמצא אותן כדאי לשלב אותן בתוך הכתיבה השיווקית בצפיפות מסוימת (בין אחוז וחצי ל-5 אחוז מהטקסט). את מילות מהפתח ניתן לאתר באמצעות "כלי מילות מפתח" של גוגל. הקלד בשדה המיועד לכך את מילים הקשורות לתחום העסק שלך ומייד תקבל תצוגה של המילה שהקלדת ולידה מספר החיפושים הנערכים מדי חודש. העתק לך את המילים המחופשות ביותר בתחום והשתמש בכך בשלב הבא.

 

3. כתיבה שיווקית של תכני אתר האינטרנט – בכתיבת תכני האתר כדאי להשתמש בטכניקות שונות של כתיבה שיווקית בהתבסס על האפיון השיווקי שערכתם, וכמובן לשלב את מילות המפתח שמצאת בשלב 2. בסיום השלב הראשון למעשה הגדרנו אילו דפים יופיעו באתר. אנו ממליצים לבחור עבור כל דף 2-3 מילות מפתח רלוונטיות , לשלב אותן בכתיבה ואף להדגיש אותן בצבע שונה (לעצמכם) כדי לראות באיזו צפיפות הן מופיעות בטקסט. בכתיבת התוכן חשוב לכתוב באופן בהיר וברור, משפטים קצרים בשפה פשוטה, כמו בשיחה. השתמשו בכותרות בולטות המושכות את העין, פנו אל הקורא באופן ישיר בגוף שני (אתה, לך וכו') ועל העסק שלכם או על עצמיכם ספרו בגוף ראשון (אני, אנו וכו'). הקדישו זמן מיוחד לכתיבת סיפור העסק שלכם – דף "אודות" הוא אחד הדפים הנצפים באתר אינטרנט וסיפור הכתוב היטב ייצור אמון וחיבור רגשי המסייע לקרב את הלקוח לקנייה.

 

4. עיצוב – חשוב שעיצוב אתר האינטרנט ישדר באופן מדויק וויזואלי את המסר שאתם רוצים להעביר. עם זאת, הקפידו על עיצוב פונקציונאלי – לא כדאי להשתמש בתמונות כבדות או ב"flash" שאותו גוגל אינו סורק. יש לעצב את דף הבית וגם לפחות סוג דף פנימי אחד. תפריט הדפים צריך להיות ברור ונגיש והצבעים צריכים להשתלב זה בזה. שימו לב! עיצוב נכון יכול להשאיר את המבקר באתר או להבריח אותו!

 

5. תכנות, הכנסת תכנים, מדידה ובקרה – זה שלב בו חייבים עזרה מקצועית ורכישה של מערכת טכנית שתאפשר עדכון תכנים ותחזוקה. התכנות הוא פועל יוצא של "מפת האתר" והעיצוב. אם אתם מכניסים בעצמכם את התכנים והתמונות כדאי שמערכת ניהול התוכן תהיה ידידותית. בקשו הדרכה מלאה לתפעול המערכת ותמיכה לשאלות ובעיות. בצעו קישורים פנימיים בין דפי האתר. ודאו שמתקינים לכם או התקינו בעצמכם Google Analytics - כלי בקרה חינמי מדהים המאפשר לראות כמה מבקרים נכנסו לאתר, באילו דפים צפו, כמה זמן נשארו באתר שלכם וכו'.

 

זהו. יש לכם אתר באוויר! אבל זו רק ההתחלה... כדי שאתר האינטרנט אכן יעבוד בשבילכם וימשוך לקוחות תצטרכו להמשיך ולהשקיע – לעשות קידום בגוגל, לכתוב תכנים מתחדשים במקום מסוים באתר, להוסיף סרטוני וידיאו, לפרסום הפייסבוק, להפיק סרטוני וידאו ועוד...
 

 

אבל על זה נדבר בהמשך במדריך לשיווק אתר האינטרנט.

כיום אתר אינטרנט הוא אמצעי שיווק בסיסי לכל עסק. ישנם אתרים שנתפסים ככרטיס ביקור וישנם אתרים שממש מביאים לבעליהם לקוחות ומייצרים עבודה. ממחקר שגוגל ערך בישראל, עלה שלמעלה מ-90% מהקהל באינטרנט, מבצע החלטת קנייה לאחר שחיפש את המוצר או השירות בגוגל ולכן יש חשיבות רבה לנוכחות העסק שלך באינטרנט.

 

אתר אינטרנט מאפשר למי שמחפש את השירות או המוצר בו מתמחה העסק שלך, להיחשף ולהכיר את העסק, גישת השירות, הפתרונות שהעסק שלך מציע ואפילו פרטים בסיסיים כמו טלפון או כתובת העסק וכך לקרב אליך לקוחות פוטנציאלים.

 

במדריך להקמת אתר אינטרנט תוכל ללמוד איך מקימים אתר אינטרנט ב-5 שלבים:

 

1. אפיון שיווקי - זהו השלב הראשון והחשוב ביותר בהקמת אתר אינטרנט ובד"כ נותן גם תובנות נוספות ומיקוד מדויק של העסק שלך.

באפיון שיווקי נערכת הכרה ולמידה של העסק שלך, המוצרים, השירותים, מיהם הלקוחות, אילו פתרונות הם מחפשים, מה נקודות הכאב שלהם, איך המוצרים או השירותים של העסק יכולים לתת להם מענה, מה הבידול שלך מהמתחרים, מהי ליבת העסק, איך אתה רוצה להציג את העסק שלך, מה אתה שם במרכז, איזה "הצעה חינמית" אתה נותן למבקר באתר – הטבות, מבצעים, אחריות ועוד...

בסיום שלב האפיון מתגבש רעיון שיווקי המוביל את הקמת האינטרנט (ולפעמים מוביל גם פעולות שיווקיות נוספות שאינן קשורות לאינטרנט). מכאן אפשר לצאת ולתכנן אילו רכיבים יהיו בכל דף. זו מעין "תוכנית אדריכלית" של דף הבית, הדפים הפנימיים באתר ו"מפת האתר" (מה מוביל למה).
 

2. מחקר מילות מפתח בגולגל – כדי שאכן ימצאו את העסק שלך כאשר יחפשו מוצר או שירות מסוים בגוגל, יש חשיבות רבה לבדוק מהן המילים שאנשים מחפשים בגוגל בתחום העסק שלך. לאחר שנמצא אותן כדאי לשלב אותן בתוך הכתיבה השיווקית בצפיפות מסוימת (בין אחוז וחצי ל-5 אחוז מהטקסט). את מילות מהפתח ניתן לאתר באמצעות "כלי מילות מפתח" של גוגל. הקלד בשדה המיועד לכך את מילים הקשורות לתחום העסק שלך ומייד תקבל תצוגה של המילה שהקלדת ולידה מספר החיפושים הנערכים מדי חודש. העתק לך את המילים המחופשות ביותר בתחום והשתמש בכך בשלב הבא.

 

3. כתיבה שיווקית של תכני אתר האינטרנט – בכתיבת תכני האתר כדאי להשתמש בטכניקות שונות של כתיבה שיווקית בהתבסס על האפיון השיווקי שערכתם, וכמובן לשלב את מילות המפתח שמצאת בשלב 2. בסיום השלב הראשון למעשה הגדרנו אילו דפים יופיעו באתר. אנו ממליצים לבחור עבור כל דף 2-3 מילות מפתח רלוונטיות , לשלב אותן בכתיבה ואף להדגיש אותן בצבע שונה (לעצמכם) כדי לראות באיזו צפיפות הן מופיעות בטקסט. בכתיבת התוכן חשוב לכתוב באופן בהיר וברור, משפטים קצרים בשפה פשוטה, כמו בשיחה. השתמשו בכותרות בולטות המושכות את העין, פנו אל הקורא באופן ישיר בגוף שני (אתה, לך וכו') ועל העסק שלכם או על עצמיכם ספרו בגוף ראשון (אני, אנו וכו'). הקדישו זמן מיוחד לכתיבת סיפור העסק שלכם – דף "אודות" הוא אחד הדפים הנצפים באתר אינטרנט וסיפור הכתוב היטב ייצור אמון וחיבור רגשי המסייע לקרב את הלקוח לקנייה.

 

4. עיצוב – חשוב שעיצוב אתר האינטרנט ישדר באופן מדויק וויזואלי את המסר שאתם רוצים להעביר. עם זאת, הקפידו על עיצוב פונקציונאלי – לא כדאי להשתמש בתמונות כבדות או ב"flash" שאותו גוגל אינו סורק. יש לעצב את דף הבית וגם לפחות סוג דף פנימי אחד. תפריט הדפים צריך להיות ברור ונגיש והצבעים צריכים להשתלב זה בזה. שימו לב! עיצוב נכון יכול להשאיר את המבקר באתר או להבריח אותו!

 

5. תכנות, הכנסת תכנים, מדידה ובקרה – זה שלב בו חייבים עזרה מקצועית ורכישה של מערכת טכנית שתאפשר עדכון תכנים ותחזוקה. התכנות הוא פועל יוצא של "מפת האתר" והעיצוב. אם אתם מכניסים בעצמכם את התכנים והתמונות כדאי שמערכת ניהול התוכן תהיה ידידותית. בקשו הדרכה מלאה לתפעול המערכת ותמיכה לשאלות ובעיות. בצעו קישורים פנימיים בין דפי האתר. ודאו שמתקינים לכם או התקינו בעצמכם Google Analytics - כלי בקרה חינמי מדהים המאפשר לראות כמה מבקרים נכנסו לאתר, באילו דפים צפו, כמה זמן נשארו באתר שלכם וכו'.

 

זהו. יש לכם אתר באוויר! אבל זו רק ההתחלה... כדי שאתר האינטרנט אכן יעבוד בשבילכם וימשוך לקוחות תצטרכו להמשיך ולהשקיע – לעשות קידום בגוגל, לכתוב תכנים מתחדשים במקום מסוים באתר, להוסיף סרטוני וידיאו, לפרסום הפייסבוק, להפיק סרטוני וידאו ועוד...
 

 

אבל על זה נדבר בהמשך במדריך לשיווק אתר האינטרנט.