מעט לכל חברה, עסק או עצמאי יש היום אתר. בדומה לדפי זהב, שם 90% מן המודעות כוללות את שם החברה ורשימת עיסוקים/מוצרים, כך גם בעמודי הבית של אתרים: כשליש עליון שם החברה, שני שליש תחתונים עם תאור החברה או מוצריה.
עצרו לרגע וחישבו על מטרת האתר. אל תבנו ואל תשדרגו לפני שקבעתם מטרות אלו. האם המטרה היא תדמית? קטלוג? ליצור פניות של לקוחות פוטנציאלים? למכור? בתפיסה שלי האתר משמש כעזר שווקי לכל דבר. ולכן אני רואה באתר כלי למשיכת לקוחות.
אם נכנסים לאתר לדוגמה 300 גולשים ביום, ורק בודדים יוצרים קשר דרך האתר או בטלפון. האם זה טוב? משרת את המטרה?
להלן מספר כללים שיעזרו לכם להגדיל את שעור הפונים מתוך הגולשים (יחס המרה)
• דאגו שעמוד הבית יעלה מהר
• שלבו בחלקו העליון של עמוד הבית כותרות. לא שם החברה, ולא עליכם. התמקדו בלקוח
• שלבו תמונות התומכות בטקסטים
• בדקו עם לקוחות שלכם אם האתר היה גורם להם ליצור קשר
• אפשרו גלישה קלה, ואפשרות ליצירת קשר מכל עמוד ועמוד
• בדף צור קשר הוסיפו מספר טלפון. תנו לגולש את האפשרות לשיחה מיידית
• אל תדבקו לנורמה של פונט אריאל קטן
• תדרכו את בונה האתר שאתם רוצים אתר מושך לקוחות ולא אתר יפה
נסו את השינויים, ודאי אם האתר שלכם דינמי ויש לכם אפשרות לערוך את השינויים בעצמכם. עקבו אחר התוצאות. מקווה שתופתעו לטובה.
דני קרני הוא יועץ שיווקי, קופירייטר ומרצה